آجر نما شیل

به دلیل از بین رفتن خاک رس کشاورزی از خاک شیل به جای خاک رس برای آجر نما استفاده می کنند. رنگ آجر نما شیل معمولا به رنگ قرمز است. شیل نوعی سنگ رسوبی است که از رسوب گذاری خاک های دانه ریز تشکیل شده است.

معمولا شیل در مناطقی که حرکت آب آهسته باشد، تشکیل می‌شود. دلیل آن هم رسوب گذاری بهتر آب در این مناطق است.

مزایا و فواید استفاده از آجرنما شیل در ساختمان ها
مطالعات و تحقیقات در زمینه انواع مصالح ساختمانی، بخصوص انواع آجرنما شیل نشان داده اند که آجرنما شیل دارای مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا، مقاومت، دوام و پایداری عالی در برابر فشار و ضربه، مقاومت حرارتی خوب و رفع رطوبت می باشند. هنگامی که ملات ساختمانی در آجرنما شیل به کار می رود، ملات ها وارد حفره های آجرها می شوند و پس از سخت شدن، موجب افزایش استحکام بنا می گردند. مزیت های مهم استفاده از آجرنما شیل در ساختمان را می توان به صورت زیر فهرست نمود:
مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا: انواع آجرنما شیل به واسطه خواص خاک رس و ترکیبات معدنی شیل، به خوبی در برابر مواد شیمیایی، اسیدها، بازها، رطوبت، گرما و سرمای شدید و منجمد شدن پایدار است. کیفیت، رنگ و ترکیب اصلی این آجرها در اثر گازهای خورنده یا آلاینده های محیطی، تغییر پیدا نمی کند.
ثبات رنگ و عدم ایجاد شوره روی سطح آجرنما شیل: آجرنما شیل، رطوبت را داخل بافت خود نگه نمی دارد و سریع آن را به خارج دفع می کند، از این لحاظ هرگز دچار شوره زدگی نمی شود؛ رنگ اصلی آجرنما شیل در اثر تابش نور خورشید، امواج ماورای بنفش، تغییر نمی کند و بنابراین باعث حفظ زیبایی ظاهری نمای ساختمان خواهد شد.

قیمت و خرید انواع آجرنما شیل
خرید انواع آجرنما شیل با توجه به تعداد حفره های آن، ابعاد، رنگ و البته کیفیت آجر تعیین می شود. برای خرید انواع آجرنما شیل و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

ابعاد موجود آجر نما شیل (همه ابعاد به سانتیمتر هستند) ۴*۲۰ – ۵*۲۰ – ۵٫۵*۲۰ – ۵٫۵*۲۲ – ۶٫۵*۲۶ – ۷*۳۱ – ۸*۳۳ – ۲۰*۲۰

آجر نما شیل

آجرنما شیل، نوعی مصالح ساختمانی است که برای نمای ساختمان ها، ویلاها و معابر استفاده می شود. نامگذاری این نوع آجرنما با عنوان ” آجرنما شیل” دلیل خاصی دارد؛ شیل، نوعی سنگ معدنی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد (در قسمت های بعدی در مورد سنگ های شیل صحبت خواهیم کرد)، بنابراین می تواند به عنوان مواد اولیه برای ساخت بسیاری از انواع آجر، کاشی، لوله، سفال و دیگر محصولات ساختمانی به کار رود. آجرنما شیل، کاشی ها و سرامیک ها، مهم ترین موارد مصرف ماده معدنی شیل هستند و در ساخت خانه، دیوار، خیابان، سازه های تجاری و معابر عمومی استفاد می شوند.

شیل ها، مواد معدنی یا سنگ های معدنی هستند که مقادیر متغییری از خاک رس، دانه های کوارتز و رنگدانه های طبیعی دارند و معمولاً به طور معمولی به رنگ خاکستری یافت می شوند. چنانچه درصد هر یک از اجزای تشکیل دهنده در سنگ شیل تغییر کند، رنگ آن نیز تغییر می کند؛ شیل سیاه رنگ، حاوی بیش از ۱% کربن می باشد. سنگ معدنی شیل به رنگ های قرمز، قهوه ای، سبز و زرد نیز یافت می شود.

جالب است بدانید ماده اصلی تشکیل دهنده سنگ های شیل، خاک رس است. ترکیبات کوارتز، سیلیس، منیزیم، کلسیم، سدیم و آهن در شیل ها وجود دارند و علت استفاده از این ماده معدنی برای ساخت آجرنما شیل نیز همین موارد است. تهیه سفال، آجر یا لوله هایی که از مصالح ساختمانی حاوی خاک رس تهیه شده اند، حاوی درصد بالایی از شیل هستند. شیل ها تقریباً بیش از ۹۵% مواد آلی سنگ های رسوبی را دارا می باشند با این حال در بسیاری از این سنگ ها، کمتر از ۱% کربن وجود دارد.

شیل

شیل

مطمئناً برای خرید آجرنما شیل در بازار با اسامی متفاوتی رو به رو خواهید شد. انواع آجرنما شیل از بهترین مصالح ساختمانی هستند و شاید شما با اصلاحات تخصصی این مصالح آشنایی نداشته باشید اما با انتخاب و خرید آجرنما شیل مناسب برای ساختمان، بی شک یکی از مطمئن ترین و بادوام ترین مصالح را خریداری می کنید. در این قسمت، رایج ترین مدل های آجرنما شیل را بر حسب نوع و اندازه برای شما نمایش می دهیم.

آجرنما شیل با ابعاد بزرگ: این نوع از آجرنما شیل، سایز نسبتاً بزرگی دارد و این امکان را فرآهم می سازد که بتوان ملات را در بین آجرها قرار داد؛ افزودن ملات برای نصب این نوع آجرنما شیل موجب افزایش استحکام و مقاومت بنا شده و در مقابل عوامل خورنده نیز مقاومت خوبی دارد. امنیت و زیبایی ساختمان با این مدل از آجرنما شیل تأمین خواهد شد.

آجرنما شیل مهندسی: آجر نما شیل مهندسی نیز یکی دیگر از آجرنماهای پرکابرد در نمای ساختمان ها است. این نوع از آجرنما شیل در مقایسه با مدل قبلی، ابعاد کوچک تری دارد و تعداد حفره های درونی آجر نیز کمتر است. از مدل آجرنمای شیل مهندسی، اغلب برای ساخت سازه های مهندسی سبک استفاده می شود؛ این مدل آجرنما شیل، ظاهر زیبایی برای نما ایجاد می کند و اکثر مهندسان برای پروژه های کوچک خود از آن استفاده می کنند.

آجرنما شیل کوئین: آجرنما شیل کوئین با وزن سبک، دارای ابعاد کوچک تری نسبت به انواع قبلی آجرنما شیل است؛ به عبارت دیگر، این نوع آجرنما در ظاهر، باریک تر به نظر می رسد. برای ساخت ساختمان های مدرن و زیبا از آجرنما شیل کوئین استفاده می شود که البته خرید این مدل از آجرنما شیل بسیار مقرون به صرفه می باشد.

آجرنما شیل کینگ: آجرنما شیل کینگ در مقایسه با مدل های قبلی آجرنما، طول بلندتر و عرض و ارتفاع کوتاه تری داشته و تعداد حفره های داخلی آن بیشتر است. این نوع آجرنما شیل نیز ارزان قیمت هستند و علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا برای ساختمان، موجب پایداری بنا شده و در ساخت بسیاری از خانه های مسکونی به کار روند.

آجرنما شیل الیت: آجرنما شیل الیت در ظاهر به آجرنما شیل کینگ شباهت دارد با این تفاوت که از نظر ابعاد، قطورتر و ضخیم تر است. به نظر می رسد از این نوع آجرنما شیل برای موقعیت های ویژه آب و هوایی استفاده شود اما کاربرد آن در ساخت و ساز هنوز هم رواج دارد.

آجرنما شیل با حفره های زیاد: در بسیاری از ساختمان ها از آجرنما شیل با حفره های زیاد یا در اصطلاح، آجرنما شیل یوتیلیتی (Utility Size) استفاده می شود. این نوع آجرنما شیل دارای ابعاد بزرگی است اما وزن سبکی دارد و می توان از آن برای ساخت انواع بناهای تجاری، مسکونی و … بهره گرفت.

کامنت‌ها بسته شده‌اند.